کیاناکیانا، تا این لحظه: 14 سال و 17 روز سن داره

کیانا فرشته خونه ما

آشپزيهاي مامان و دختر

1392/5/30 10:43
نویسنده : مامی کیانا
942 بازدید
اشتراک گذاری

اينقدر اين دوستان شيرازيچشمکاز هنرهاي آشپزي شون تو وبلاگ گذاشتند، ما هم حسوديمون شد.

شوخي كردمزبان قصدم از گذاشتن اين پست نه بخاطر اينكه با دوستان رقابت كنيم بلكه به اين خاطر بود كه كيانا جون ديشب تو پخت اين غذا كلي بهم كمك كرد.

همش ميگفت مامان من دختر خونه ام ديگه خوشمزه تو ميكس كردن مرغ و تميز كردن روي كابينت خيلي بهم كمك كرد. عاشق قالب زدن فلافل ها بود يكي از نمونه كارهاشو اينجا گذاشتم. قربونننش برمماچماچماچماچماچ

فلافل عشقولانه

آخرش هم گفت مامان خيلي اينجا رو كثيف كردي خسته شدم اينقدر اينجا رو تميز كردمسبزخنثیخجالت

شرمنده مامان چشم همه رو تميز ميكنم.نگراننگراننگران

نميدونيد موقع شام چقدر با اشتها غذا ميخورد و هر لقمه اي كه ميگرفت ميگفت: مامان عااااليهبغل

تنها دليلش هم اين بود كه كيانا جون با دستهاي كوچولوش كلي تو آشپزخونه به مامان جونش كمك كرد.

شام خوشمزه

در آخر دلم نيومد دستور پختشو نزارم

اگه دوست داشتيد ميتونيد تو ادامه مطلب دستورشو بگيريد خيلي خوشمزه ميشه حتما حتما كوچولوها تون و همسرتون خيلي خوشش مياد

يك عدد  نصفه سينه مرغ پخته شده  + دو عدد سيب زميني متوسط پخته شده تو غذاساز ميكس ميكنيد.

يك عدد پياز كوچولو رنده شده كه آبشو گرفتيد + يك قاشق جعفري خورد شده + يك عدد تخم مرغ+ كمي پودر سوخاري + ادويه و نمك

را با هم مخلوط ميكنيم و سپس ميتونيد  با قالبهاي مخصوص فلافل يا كوكو يا شيريني يا حتي بادست هاي پر توان بريد براي سرخ كردن فلافل ها.

اگر هم موقع شام يك عدد كوچولوي شيرين زبون پشت سرهم از غذاتون تعريف كنه و به به و چه چه كنه كه چه شودنیشخند حالا اگه يك كوچولوي شيرين زبون هم نبود همسري هم ميتونه اين نقش رو بازي كنهاز خود راضینیشخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

محبوبه مامان الینا
30 مرداد 92 11:20
به به میبینم همنشینی دوستان اثر کرده

ای جوووووونم کیانا جون از دست شلوغ کاریهای مامانش چی کشیده!!!



آفرین دختر شمالی پیش دختر شیرازیها کم نیاوردی

واااااااااااااااااااااای دوستم چه جالب من و الینا هم دیشب با کمک هم کتلت سیب زمینی پختیم ( البته بیشتر کارهاشو الینا کرد )

حالا واسه اینکه ریا نشه و فکر نکنید خواستم پیش شمالیها و شیرازیها کم نیارم عکساشو بعدنها خواهم گذاشت

ولی خدا خیرت بده هر چند ما اینجوری شدیم اما لااقل دستور پخت گذاشته بودی تا درست کنیم نه مث بعضیااااااااااااااا که فقط عکسهای هوس انگیز میزارن بدون توضیح نحوه ولو کردن خیارها

الانه که بیاد بگه ولو نیستن خیییییییییلی ناز لم دادن !




آره ديگه وقتي دوستان همينطور كرور كرور هنر از خودشون در وكنن ما هم نميتونيم ساكت بشينيم

دختر شمالي رو خوب اومدي

وااااااااااااااااااااااااااي واقعا چه تفاهمي دلهامون به هم لوله كشي بود هر جفتمون با هم تو آشپزخونه مشغول بوديم

آفرين به الينا جونم

اي جونم دختر خراسان شمالي

منتظر عكسها هستيم

واقعا اين دوستان گاهي اوقات از يك عكسهاي هوس انگيزي تو وبلاگشون استفاده ميكنن من موندم مدير وبلاگ يك وقت وبلاگشونو مسدود نكنه مخصوصا تو ماه رمضون كه طاقت ما رو برده بود

كشته مرده حاضرجوابيهاشم

آره دقيقا الآن مياد خودشو توجيه ميكنه توووپ


محبوبه مامان الینا
30 مرداد 92 11:21
راستی چقدر همه چیز عشقولانه ست اینجا
ناااااازی کاسه هه خیلی خوشمله


كاسه هاي عشقولانه هم قابل شما رو نداره عزيزم
به درخواست كيانا اكثر فلافل ها رو با قالب قلبي زديم اون فلافلي هم كه خودش قالب گرفته مثلا قلبه
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
30 مرداد 92 11:57
من که اصصصصصصصلا متوجه نشدم منظورت از دوستان ِ شیرازی من بودم

چشم و هم چشمی و هزاااااااااار دردسر. نه؟!

خب راست میگه دیگه مامانی ، چه معنی میده هی آشپزخونه رو کثیف کنی و هی دخترمون تمیز کنه. مگه کوزت ِ ؟!!!

ولی دوست ِ من،
همه ی تزئیناتتون خوششششششششششششگل شدن، خصوصا اون نعنای روی ماست ، من هم تزئین ِ روی ماست رو خیییلی دوست دارم و اگر روش نعنای تازه بذارم، یه کم هم نعنای خشک خیلی خلوت، میریزم روی ماست... ترکیب ِ جالبی میشن

مرسی که دستورشو گذاشتی بانووووو

اما تا حالا نشنیده بودم توی فلافل، مرغ بریزن... جالبه هااااااا

آره والا، همون همسری تعریف کنه، خودش یه دنیاست و آدم خستگی از جونش میره... بس که غر غرو هستن


خوب پس خدا رو شكر كه نفميدي منظورم شما بودي
والا خدا نكنه پله اول نردبون چشم و هم چشمي رو بالا بري مجبوري تا آخرش بري
آره واقعا فكر كن من هم خانوم تنارديه يك سطل آب دستش ميدم تو تاريكي شب بره از چشمه تو جنگل آب بياره
البته تزئينات به خوبي تزئينات شما كه نميشه ولي خوب با همكاري كيانا جونم بود و خيلي چسبيد
ايندفعه اون مدل نعناي خلوترو امتحان ميكنم
راستي اون سبزيه ريحون بود
فلافل كه چون قيافه ش عين فلافله اسمشو گذاشتم فلافل
خود فلافل كه با نخوده و من معده م با نخود مشكل داره و اين مدلي درست ميكنم و هضمش آسونه خوشمزه ميشه
آخي نگو غرغرو خوب بايد هماهنگ كني ديگه عزيزم
رضوان مامان رادین
30 مرداد 92 12:29
وای که دهنم آب افتاد...چقدر خوشمزه به نظر میاد...مگه میشه خوشمزه نباشه وقت گل دختری تو درست کردنش دست داشته........خخخخخخخخخ


اي واي ما اصلا قصد نداشتيم دوستان دهنشون آب بيفته
آره جاتون خالي خيلي خوشمزه شده بود ايندفعه آخه كيانا جونم تو پختش دست داشت
مامان بردیا شیطون
30 مرداد 92 12:46
ای جونم کیانا خانوم
عجب اشپزی کردی گلم
چقد تو نازی
خدا حفظت کنه


ممنون از نگاه قشنگتون بوس بوس
مامان علیرضا
30 مرداد 92 15:01
کیانا جون دیگه واسه خودش خانمی شده خدا براتون نگهش داره


آره والا ديگه بايد آشپزخونه رو بسپرم دستش
مامان نیایش
30 مرداد 92 15:51
سلام دوست گلم اول عذر خواهی بابت این همه تاخیر و ممنون از محبتت و اینکگه به یادمون بودی همه پست هات رو خوندم میام دوباره سر فرصت کامنت میذارم حتما آفرین به این مامان دختر هنرمند و خوش ذوقخیلی عالی بود هم نقاشی هم آشپزی هم خیاطی (راستی قرار بود تصویری توضیح بدی برا اون دامنه که )!اون گله چه بامزه بودگل قهر رو میگم خیلی بامزه بود


الهي عزيزم نميدوني خيلي خيلي نگران بودم هر روز شايد دو باري ميومدم وبتون
مرسي كه وقت گذاشتي و پست ها رو خوندي
از نگراني در اومدم خوشحالم كه سالميد
واااااااااااااااي از بابت اون دامن شرمنده
ميدوني چي شد اتفاقا رفتم يك پارچه گرفتم كه راي كيانا دامن درست كنم ولي واسه خودم لباس دوختم
حتما در اولين فرصت اين كارو ميكنم
اون گل هم تقديم شما البته وقتي آشتيه
مامان پانیذ کوچولو
31 مرداد 92 12:44
به به مامان و دختر آشپز....دلمون آب افتادنوش جونتون


شما خانومم وقتي تشريف مياريد مهموني با پانيذ جون بيا من هم قول ميدم از اين خوشمزه ها واسه پانيذ جونم درست كنم
مامان ملیکا
1 شهریور 92 13:10
وقتی عکسهاش رو دیدم گفتم : منم میخوام
وقتی دستور پختش رو دیدم گفتم خیلی خوشحال شدم ....
مرسی مونا جون


مرسي عزيزم آره اولش قصد نداشتم دستورشو بزارم آخه گفتم با اين همه سايتهاي آشپزي ديگه نيازي نيست
ولي باز هم با خودم گفتم شايد كسي دلش بخواد و خيلي مختصر دستورشو گذاشتم خيلي خيلي ساده و مواد اوليه ش هميشه تو خونه هست و خيلي هم خوشمزه ميشه ميشه واسه عصرونه هم خورد
مامان نیایش
1 شهریور 92 19:09
سلام مجدد
اون کوچولوی شیرین زبون نقش بسیار مهمی رو ایفا میکنه مامانی که از عهده ی هیچ کس بر نمیاد همونه که این غذا رو اینقدر خوشمزه کرده


دقيقا قطعا همينطوره هيچ چاشني به اين اندازه غذا رو نميتونه خوشمزه كنه
مامان کیانا
2 شهریور 92 11:39
سلام خانمی . کیانا گلی خوبه ؟
عزیزم مدتیه که مطالب رو رمزدار می نویسم آخه خیلی از آشناها و فامیل می یومدن به وبلاگ کیانا و مطالب رو می خوندن و تقریبا همه آشناها از وبلاگ کیانا باخبر بودم و من خیلی خوشم نمی یومد که همه بدونن تو خونمون چی می گذره و خلاصه مجبور شدم وبلاگ کیانا رو رمزدار کنم و به دوستای وبلاگی که رمز رو درخواست می کردن می دادم . الان هم رمز رو براتون خصوصی می فرستم گلم . قابل شما رو نداره . خوشحال می شم بهمون سر بزنید


ممنون عزيزم درسته متوجه شدم
كار خوبي كرديد
من هم مدتيعه ميام وبتون و تمام مطالب رمزداره از اونجاييكه كيانا جون خيلي عزيزه دوست دارم از احوالاتش باخبر شم ممنون دوستم حتما بهتون سر ميزنم از بابت رمز هم ممنون
ریحانه(مامان پارسا)
2 شهریور 92 12:12
وای که این غذا خوردن داره ها
آفرین به این دخمل ناز و زرنگ که از الان به مامان جونش تو آشپزی کمک میکنه.


بفرماييد وش جان كنيد دست پخت كيانا حرف نداره
به قول خودش عااليه
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 شهریور 92 17:17
به قول ِ بعضیااااااااااااا

میبینم کهههههههههههههه

اینجا بازار غیبت ِ من داغهههههههه

* * * *

ولی خییییییییییییلی از حرفا و غیبت هاتون از من خندیدممممممممم


كيييي !!!! ما!!!!!!!!!!!!11 غيبت!1
اون هم پشت سر شما توبه توبه
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 شهریور 92 17:29
ههههه

دلهاتون به هم لوله کشی داشته چیه آخههههههه؟



این دختر خراسان ِ شمالی هم خوب شیطون شده هااااااااا

هــِــی با شما هم هستما، دختر شماااااالی ...




يعني با هم تله پاتي داشتيم

آره ما خراسان شمالي ها و دختر شمالي ها همه با هم عاشق شمائيم ولي راستشو بخواي غيبت كردن پشت سر شما خيلي حال ميده از بس كه نازنيني
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
3 شهریور 92 0:18
منظورت مامان فسقلی ماست
آره واقعا هم غذاهای خوبی میذاره هم تزئیناتش قشنگه دستش درد نکنه
دست شما و کیانا جون هم درد نکنه چه تزئیناتی هم داره معلومه که خیییییلی هم باید خوشمزه بوده باشه نوش جانتان


آره عزيزم همون مامان فسقلي
غذاهاش كه عاليه تزئيناتش هم حرف نداره
مممنون جاي شما خالي
مامان آروین (مریم)
3 شهریور 92 7:06
خوش به حالت مامی کیانا که دختر به این زرنگی و ناز داری و بهت کمک میکنه . چقدر هم خوش سلیقه است .

راستی ما اومدیم مهمونی خونتون ؛ میخواهیم از دست پخت کیاناجون بخوریم







مرسي عزيزم آره واقعا گاهي اوقات كمكو ميكنه
جدي ميگم
وااااااااااي جدا ما كه خيلي خيلي خوشحال ميشيم شما رو از نزديك ببينيم قول هم ميديم كه كيانا آشپزي كنه
خودتون خواستيدهااا
مام پارسا
3 شهریور 92 14:49
هی وااااااااااااااااای من...چه غذایی
اون غذا که با دستای کوچولو کیانا جونم پخته شد خوردن داره هااااااااااااااا


ما كه انگشتهامونو كاسه و بشقاب رو هم خورديم اونقدر كه خوشمزه شده بود
مام پارسا
3 شهریور 92 14:50
مررررررررررررسی دوست جونم که دستورش رو هم گذاشتی


خواهش ميكنم يكبار بپزي مشتريش ميشي
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
17 شهریور 92 21:58
با اینکه شام خوردم وسیرم ولی دهنم آب افتاد حتما حتما درست میکنم مخصوصا که یه کوچولوی شیرین زبون هم داریم که مثل کیانا جون هم کمک کنه هم تعریف البته دختر من نیمرو خوب درست میکنه البته فقط تخم مرغ شکستنش رو


آره عزيزم مطمنم پرستش جون حسابي خوشش مياد و تو قالب گرفتن فلافل ها هم بهش خوش ميگذره كيانا كه همش داشت شكلهاي عجيب غريب باهاشون درست ميكرد
اي واي جدي ميگي نيمرو نيمروهايي كه پرستش جون درست ميكنه خوردن داره