کیاناکیانا، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 15 روز سن داره

کیانا فرشته خونه ما

کیانا میگه؟(6)

1390/11/17 16:04
نویسنده : مامی کیانا
1,262 بازدید
اشتراک گذاری

برام یک سورپرایز دوست داشتنی بود وقتی کیانا منو " مامان مونا" صدا زد. حالا وقتی ازش میپرسم اسم مامان چیه؟ لبهاشو غنچه میکنه میگه " موونا ". هر وقت هم خواسته ای  ازم داره منو مامان مونا صدا میزنه.

تازه خودش هم " نانا بابایی " یعنی کیانا بابایی معرفی میکنه آخه نمیتونه حرف "ک" رو تلفظ کنه واسه همین هم اسم باباکاوه رو خیلی خوب نمیتونه ادا کنه.

وقتی ازش میپرسیم چندسالته با انگشتهاش دو رو نشون میده و میگه دوسال. البته دخترم خیلی عجله داره هنوز بیشتر از یک ماه مونده تا دو سالش بشه ولی خوب دیگه!!

وقتی بهش میگم ساعت چی میگه؟ میگه " تیک تاک "

شعر تاب تاب تاب بازی رو هم خیلی خوب میخونه :

تاب تاب تاب بازی         خدا منو نندازی

اگه اگه بندازی         بغل بابا بابا بابا بندازی ( آخه باباش رو این قسمت خیلی حساسیت نشون میده دوست داره همیشه بگه بابا گاهی اوقات هم قاطی میکنه میگه بابا مامان بندازی)

شعر حسنی نگو بلا بگو رو هم با همکاری من میخونه و جالب ترین قسمتش این که وقتی ازش میپرسم:

 حسنی میای بریم حموم؟  میگه :" نه میام نه میام"

 سرتو میخوای اصلاح کنی؟ میگه:" نه میام نه میام"

 شعرهای اتل متل، عروسک قشنگ من، یک توپ دارم قل قلیه رو هم نصفه و نیمه بلده و یه جاهاییش رو با آهنگ میخونه.

راستی کیانا عاشق قلقلک بازیه. من هم موقع قلقلک بازی شعر لی لی لی لی حوضک رو واسش میخونم. حالا خودش یاد گرفته و هر وقت میخواد بازی کنه انگشتهاشو مثل دوتا پا میکنه و یواش یواش میاد پیشم بعدش میگه: لی لی حوضک آب بخوره افتاد و شروع میکنه به قلقلک دادن و اول از همه خودش از خنده ریسه میره!!

 کارت بازی و پازل حیوانات رو هم خیلی دوست داره و میگه : مامان بیا خات بازی(کارت بازی). تازه با عروسکهاش هم کارت بازی میکنه و اسم تصاویر رو ازشون میپرسه و بعدش خودش جواب میده.

کارت بازی

پازل رو هم میاره با اینکه دیگه  پازلشو از حفظ شده مثلا سر گاو رو به پاهای جوجه وصل میکنه و در حالیکه انگشت اشارشو به اینور و اونور میبره به من میگه: نه نه نه. هونطوری که من روزهای اول بهش یاد میدادم .با تخم مرغ های هوش هم همونطوری بازی میکنه.

پازل حیوانات

تخم مرغ و کلید

 با این کلیدها هم خیلی خوب بازی میکنه اولش از اینکه نمیتونست کلید رو بزاره توی حلقه ها خیلی حرص میخورد ولی حالا خیلی خوب کلید رو میچرخونه و همه حلقه ها رو تو نخ میکنه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

مام پارسا
18 بهمن 90 1:59
سلام کیانا جونم آفرین که این همه پیشرفت کردی خوشگلم.
هوراااااااااااااااااااااااااااااا که همه بازی فکریاتو خوب خوب یاد گرفتی.
روی ماه تو دخملی و مامان مونا رو می بوسم.
خیلی دوستتون دارم عزیزای من


بوس بوس خیلی زیاد
خاله نی نی ترنمه
19 بهمن 90 9:49
سلام..... من فیزیک اتمی-مولکولی می خونم...!!! اسباب بازیه کلیدشو از کجا خریدی ؟؟؟؟ تا حالا این مدلیشو ندیدم فکر کنم خیلی مفید تر از بقیه مدلاش باشه!!!؟؟؟؟
مامان علی
19 بهمن 90 15:11
آفرین به این دخمل باهوش و شیرین زبون. عاشق این شکسته حرف زدانای بچه هام دلم سر میره.

اره عزیزم با همین شیرین زبونیهاشون شدند دنیای ما مادرها
زهره مامان نیایش
21 بهمن 90 18:47
سلام به دختر گل و مامانی مهربون قربون این حرف زدنت کوچولو آفرین به دخمل باهوش نیایش هم از این کارت های بن بن بن و پازل ها داره و خیلی دوستشون داره کاش باهم بازی میکردین چه قدر خوش می گذشت مگه نهایشالا همیشه سالم باشی عیدت هم مبارک


اره عزیزم گل گفتی فکر کنم کیانا و نیایش عزیز خیلی خوب با هم بازی کنند ایشالا یک روزی همدیگه رو ببینیم بوس بوس
شهراد شیر کوچولو
22 بهمن 90 18:07
سلام به نا نا جونی و مامان مونا
ماشا.. چه دخملی شده کیانا خانم شهرادی هم برا خواسته هاش منو مامانی خانوم صدا میزد...
ببوس دخملمو دختر شمال ایران زمین


الهی قربونش برم
مامان امیر علی
23 بهمن 90 20:01
آفرین خیلی عالی هستند و مفید همینطوری ادامه بده


مرسی از تشویقتون خاله جون
مامان نازی نرگس
26 بهمن 90 1:47
میتونم حس کنم وقتی میگه مونا دوست داری درسته قورتش بدی و بخوریش
قربون دخمل گل که باهوشه و پازلا رو درست میکنه آفرین گل خاله


اره عزیزم همینطوره